بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش کیست +فرزندان و عکس

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش کیست +فرزندان و عکس

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش

مژگان شجریان خواننده و نوازنده متولد 28 اردیبهشت 1348 در تهران بوده و فرزند استاد محمدرضا شجریان و خواهر همایون شجریان میباشد دارای فوق لیسانس گرافیک و لیسانس موسیقی است نوازندگی سه تار را در کلاس های محمدرضا لطفی و حسین علیزاده آموخت.

در ویدیو زیر اجرای مژگان شجریان و پدرش را مشاهده میکنید:

محمدعلی رفیعی همسر مژگان شجریان میباشد او مدیر برنامه های استاد شجریان بود خانم مژگان شجریان دارای سه فرزند به نام های مهر و سام و سپهر میباشد که سام و سپهر دوقلو هستند.

  • نام کامل: مژگان شجریان
  • سن و تاریخ تولد: 28 اردیبهشت 1348
  • محل تولد: تهران
  • تحصیلات: فوق لیسانس گرافیک و لیسانس موسیقی
  • حرفه: خواننده، گرافیست، نقاش و نوازندهٔ سه‌تار
  • شروع فعالیت: موسیقی از 7 سالگی
  • نسبت: دختر محمدرضا شجریان و خواهر همایون شجریان
  • همسر: محمدعلی رفیعی
  • فرزندان:  مهر و سام و سپهر

بیوگرافی مژگان شجریان دختر استاد محمدرضا شجریان

مژگان شجریان کیست و کجاست

مژگان شجریان دختر استاد محمدرضا شجریان متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۴۸ در شهر تهران میباشد وی همانند پدرش در زمینه موسیقی فعالیت داشته و به صورت حرفه ای کار می کند

این خانم هنرمند علاوه بر موسیقی در گرافیک و خوانندگی نیز تخصص دارد

تحصیلات

در رشته نقاشی تحصیل کرده است و لیسانس آن را دریافت نموده و همچنین در رشته ارتباط تصویری (گرافیک) فوق لیسانس گرفته است این خانم هنرمند دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر نیز می باشد

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش (دختر استاد محمدرضا شجریان)

طلاق پدر و مادرش

مژگان شجریان حاصل ازدواج محمدرضا شجریان با فرخنده گل افشان است که سالها پیش پدر و مادرش از دیگر جدا شدند و پدرش با خانم کتایون خوانساری ازدواج کرد

شروع فعالیت هنری مژگان شجریان

این خانوم هنرمند موسیقی را زیر نظر اساتیدی همچون محمد رضا لطفی و حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان فرا گرفت و پدرش به عنوان مربی اصلی ، وی را راهنمایی می کرد

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش (دختر استاد محمدرضا شجریان)

ساز  تخصصی مژگان‌ شجریان سه تار بوده که زیر نظر پدرش آن را یاد گرفته است و بصورت حرفه ای تار می نوازد

مژگان شجریان در سال ۱۳۵۸ به کلاس‌های ستار زیر نظر محمدرضا لطفی و حسین علیزاده رفت و در سال ۱۳۶۰ توسط پرویز مشکاتیان و مهربانو توفیق آموزش یافت

همسر مژگان شجریان کیست؟

دختر محمدرضا شجریان همسر محمدعلی رفیعی می باشد

همسرش مدیر برگزاری کنسرت های استاد شجریان و همایون شجریان است حاصل ازدواج آنها سه فرزند بوده که دو پسر به نام‌های سام و سپهر و یک دختر به نام مهر می باشد

پدرش در سال ۱۳۸۷ گروه موسیقی به نام شهناز تاسیس کرد و دخترش نیز در این گروه به عنوان نوازنده حضور داشت سال‌ها به عنوان نوازنده در کنسرت های پدرش فعالیت می‌کرد و از گروه ارکستر ثابت پدرش بود

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش (دختر استاد محمدرضا شجریان)

او درباره حضور در گروه شهناز میگوید که پارتی در کار نبوده و این پیشنهاد از طرف پدر نبوده که بخواهد پارتی‌بازی در آن باشد.
من چند جلسه در تمرین‌های گروه شهناز شرکت کردم و زمانی‌که قرار بر انتخاب نوازنده‌ها شد، آقای درخشانی به پدر گفتند که مژگان خیلی خوب این تمرینات را انجام داده و می‌تواند از اعضای گروه باشد.
پدر هم با نظر مثبت آقای درخشانی پذیرفتند که من هم در گروه حضور داشته باشم.

اجرا در کنار پدر

مژگان شجریان جای ثابتش شده صندلی کنار دستی استاد در تمام اجراهایش.
برای همین خیلی زود تبدیل شد به یکی از چهره‌های محبوب طرفداران استاد شجریان.
او میگوید: مردم همیشه از یک «شجریان» انتظار بهترین‌ها را دارند.
انتظار دارند همیشه کارهایی که یک شجریان انجام می‌دهد در حد صد باشد و من خودم را در این حد نمی‌بینم.
برای همین هم برایم خیلی سخت است که به من بگویند «مژگان شجریان».
چون واقعاً در حدی نیستم که بخواهم خودم را پدر یا همایون مقایسه کنم

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش (دختر استاد محمدرضا شجریان)

بیوگرافی محمدعلی رافعی شوهر مژگان شجریان

مژگان شجریان همسر محمدعلی رافعی اسـت و صاحب دو پسر به نام های: سپهر و سام و همچنین یک دختر به نام مهر می‌باشد.

او می گوید: خب، مردم همیشه از یک «شجریان» انتظار بهترین‌ها را دارند. انتظار دارند همیشه کارهایی کـه یک شجریان انجام میدهد در حد صد باشد و مـن خودم را دراین حد نمیبینم. برای همین هم برایم خیلی سخت اسـت کـه به مـن بگویند «مژگان شجریان». چون واقعاً در حدی نیستم کـه بخواهم خودم را پدر یا همایون مقایسه کنم.

بیوگرافی مژگان شجریان و همسرش محمدعلی رفیعی

مژگان شجريان: حقيقتش اين است كه يكي از رشته‌هايي كه من در آن كار كرده‌ام موسيقي است? من هم ليسانش موسيقي هستم و هم ليسانس نقاشي و بعد از آن فوق ليسانس گرافيك را گرفتم اما حكايت موسيقي جداست.

ما در خانواده اي هستيم كه موسيقي ركن اساسي زندگي ماست. از بچگي هم موسيقي را شنيده‌ايم و هم كار كرده‌ايم و من در دانشگاه هم اين موسيقي را ادامه داده‌ام ولي متأسفانه بعد از ازدواج نتوانستم آن‌را پيگيرانه دنبال كنم.

در كنار همسرم يك شركت تبليغاتي داشتيم و من اين كار را بيشتر ادامه دادم و بيشتر روي آن پافشاري كردم. كار من بيشتر طراحي‌هايي بود كه روي موسيقي انجام مي‌شد و تزهايي هم كه در دانشگاه داشتم بيشتر در ابطه با موسيقي? رنگ و كلاً طراحي كه مي‌توان روي موسيقي انجام داد. من اين كار را هم در نقاشي انجام دادم و هم در گرافيك و شايد بشود گفت كه كار اصلي و تخصصي من همين است و به همين علت بيشتر در اين زمينه كار كردم.

مصاحبه كننده: فكر مي‌كنم اين كار را از اول با كارهاي پدر شروع كرديد؟

مژگان شجريان: بله و بعد هم در حقيقت خارج كار پدر روي موسيقي كار گرافيكي ديگري انجام ندادم. البته آن زمان كه شركت تبليغاتي داشتيم كارهاي ديگري راهم در كنارش انجام مي‌داديم و عمده تمركزم روي موسيقي بود.

مصاحبه كننده: به نظر مي‌رسد هر كار ديگري كه انجام مي‌داديد از موسيقي گريزي نداشت؟

مژگان شجريان: به هر حال ما با موسيقي پيوند داريم و هيچ وقت نمي‌توانيم فكر كنيم كه از آن جدا شده ايم.

مصاحبه كننده: جدا از كار كردن روي حاشيه موسيقي? خودتان هم آواز كار كرده‌ايد؟

مژگان شجريان: بله، به همراه خواهرانم و همايون جان يك مقدار با پدر كار كرديم كه بيشتر مرحله صداسازي و يكي دو دستگاه موسيقي بود. ولي بعداً براي ما اين مسئله كم شد و ادامه نداديم و آن تبديل شد به اينكه گاه و بيگاه با پدر صداسازي و دستگاه‌هاي موسيقي را كار كنيم. البته خيلي كم پيش مي‌آمد كه ايشان وقت داشته باشند و همه ما باشيم و بتوانيم با هم كار كنيم.

مهاجرت مژگان شجریان

مژگان شجریان در سال 1400 و بعد از فوت پدرش ایران را ترک کرد و به انگلیس مهاجرت کرد وی در برخی از تجمعات ضدانقلاب ها نیز دیده شده است یکی از این تجمعات مربوط به مراسم جایزه نوبل نرگس محمدی بود که مژگان شجریان به همراه گلشیفته فراهانی حضور پیدا کرده و آواز (حبیبم رو میخوام) خواندند.

این اقدام مژگان شجریان حتی با واکنش های تند ضدانقلاب ها همراه بود و معتقد بودند این جایزه به علت زندانی های نرگس محمدی و حمایت از قربانیان ناآرامی های سیاسی به نرگس محمدی اهدا شده است و شجریان نباید آهنگ شاد و رقص میخواند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *