مداحی و نوحه خوانی مرد معتاد در دسته عزاداری بهبهان (فیلم کامل)

مداحی و نوحه خوانی مرد معتاد در دسته عزاداری بهبهان (فیلم کامل)

نوحه خواندن و مداحی یکی فرد معتاد در یک دسته عزاداری محرم میتواند نشان دهنده این باشد که هیچگاه نباید کسی را از روی ظاهر او قضاوت کنیمفرد مردی که با لباس هایی کهنه و پاره به یک دسته عزاداری التماس کرد که به او اجازه بدهند مداحی کند اما با او مخالفت شد اما با فشاری این مرد جوان بلاخره به او اجازه نوحه خواندن را دادند و او میکروفن را به دست گرفت و با صدایی زیبا نوحه ای دلنشین را خواند که باعث شگفت زده شدن عزاداران شد.

مداحی و نوحه خوانی مرد معتاد در دسته عزاداری بهبهان (فیلم کامل)

مداحی و نوحه خوانی مرد معتاد در دسته و هیئت عزاداری بهبهان که باعث حیرت شما میشود.

در روز عاشورا در شهرستان بهبهان اتفاق جالبی رخ داده که دیدن آن خالی از لطف نیست .

یک مرد معتاد به یکی از دسته های عزاداری اصرار و التماس میکند که به او اجازه بدهند مداحی کند اما مسئولان این دسته به او چنین اجازه ای را نمی دهند در نهایت با پافشاری این شخص به او چند دقیقه مهلت دادند تا نوحه خوانی کند.

نوحه خوانی مرد معتاد در دسته عزاداری بهبهان

این مرد به مواد مخدر اعتیاد داشت و با ظاهر ژولیده کسی گمان نمی کرد بتواند مداحی کند اما هنگامی که میکروفون را در دست گرفت باعث حیرت افراد حاضر در دسته عزاداری شد.

پیشنهاد میکنیم ببینید

فیلم مداحی زن در نجف اشرف جنجال شد
فیلم کامل مداحی آرون افشار در روز عاشورا
فیلم کامل مداحی و نوحه خوانی بهنام بانی در تاسوعا

این مرد معتاد می گوید که من سالهای دور کار مداحی و نوحه خوانی را میکردم که به علت جدا شدن همسرم به مواد مخدر روی آوردم و دیگر نتوانستم در دسته‌های عزاداری شرکت کنم و وقتی این دسته را دیدم به دلم افتاده که یک بار دیگر میکروفون را در دست بگیرم و برای امام حسین مداحی کنم و خیلی خوشحال شدم که توانستم این کار را انجام بدهم و بار دیگر برای محرم و امام حسین نوحه بخوانم.

گفتنیست که ماه محرم یکی از مهمترین ماه های تقویم قمری بوده که در آن وقعه عاشورا و شهادت امام حسین و یارانش رخ داده است.

در روزهای عزاداری محرم چهره شهرهای بزرگ و کوچک ایران به صورت چشمگیری تغییر می‌کند و سیاهپوش می‌شود. بیرق‌ها و علم‌های سیاه و گاه سبزرنگ بر در و بام تکایا، مساجد، ، مؤسسات، ادارات، معابر و برخی خانه‌ها افراشته می‌شود. شیعیان سیاه می‌پوشند، خصوصاً در ظهر عاشورا برخی چهره‌ها و موهایشان را گِل‌آلود می‌کنند. در این ایام زنان و مردان شیعه در مساجد و معابر و تکایا جمع می‌شوند به سر و سینه خود می‌کوبند تا عزا برپا دارند و با کشته‌شدگان واقعه کربلا که چهارده قرن پیش در صحرای کربلا رخ داد ابراز همدردی کنند.

عزاداری و گریه بر مصیبت های امام حسین (ع) تنها هدف برگزاری مراسمات ماه محرم الحرام نمی‌باشد بلکه این عزاداری ها، اهداف بزرگی دارند که برخی از اهداف عزاداری محرم را می‌توان اینگونه توصیف کرد: تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، معرفی اهل بیت معصوم (ع) به عنوان الگو مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان، معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی، اهداف والایی که اگر مسلمین به آن ها توجه کنند، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را می‌توان بر طرف کرد.

یکی از دلایل پیدایش واقعه کربلا، نبود بصیرت جامعه اسلامی است که امروزه بایستی جامعه اسلامی از این ایراد بزرگ دور بماند. با کمی دقت در می‌یابیم که یکی از آثار و اهداف عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بصیرت افزایی و شناخت مستضعف و مستکبر، حق و غیر حق است و از آن جهت که دیانت از سیاست جدا نیست، بایستی یک از تأثیرات عزاداری های محرم، تقویت روح استکبار ستیزی و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار باشد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. محسن.داودی

    دمش‌گرم حداقل دلی میخونه برعکس‌سینه‌زنان‌که‌ انگار زوری سینه میزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *