عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی)

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر) را به مناسبت فرا رسیدن فصل زمستان در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی)

ایرانیان در سراسر جهان از زمان های بسیار قدیم شب یلدا را جشن می گیرند. شب یلدا را اولین بار بابلی ها در نزدیکی ایران جشن گرفتند. در واقع جشن شب یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایران است. این جشن باستانی به دوران باستان باز می گردد که بسیاری از ایرانیان به دین زرتشتی معتقد بودند. ایرانیان فرا رسیدن زمستان، پیروزی نور بر تاریکی و نو شدن خورشید را جشن می گیرند.

عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی)

در واقع شب یلدا طولانی ترین شب سال است و تاریخچه جشن شب یلدا این است که ایرانیان در شب یلدا تولد میترا الهه نور را جشن گرفته اند. مسیحیان اولیه پس از مهاجرت از روم به ایران جشن شب یلدا را به ایران آورده بودند، اما هنوز مشخص نیست که یلدا چگونه و از چه زمانی وارد زبان فارسی شده است.

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری

شب آخر فصل پاییز در کشورمان سالهاست که توسط خانواده های ایرانی جشن گرفته میشود و سنت دور هم جمع شدن را برگزار میکنند.

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

شبی که به آن طولانی تین شب سال گفته میشود و بعد از آن روزها کوتاه و شبها طولانی تر میشود.

در این شب مردم ایران و برخی از نقاط خاور میانه با برپایی جشن به استقبال زمستان میروند.

یکی از سنت های شب چله یا شب یلدا دورهمی های خانواده ها بوده که در کنار سفره نشسته و با خوردن خوراکی های مختلف کام خود را شیرین میکنند.

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

شاهنامه خوانی و فال حافظ گرفتن یکی از آئین های ایرانیان در این شب است. در شب چله بیش از هر زمان دیگری شعرهای حماسی شاهنامه و شعرهای عاشقانه حافظ خوانده می شود و با آرزویی در دل، تفال بر دیوان حافظ زده می شود. این سنت شیرین هرسال با لذت و گرمی خاص تر و بهتری از سال های گذشته برگزار می شود.

چندی سالیست که شبکه های اجتماعی در کشورمان رونق فراوانی داشته است و کاربران در این شبکه های فعالیت های گسترده ای دارند.

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

بسیاری از کاربران تصاویر سفره آرایی شب یلدا را بر روی پروفایل خود قرار داده و یا در اینستاگرام استوری میکنند تا دیگران را از سلیقه خود با خبر کنند.

اما ممکن است برخی از مردم به دلیل مشغله های کاری نتوانند که سفر آرایی کند ولی نباید از دیگران جا بمانید به شما پیشنهاد میکند از تصاویر زیر به عنوان سفره های خود نام ببرید و هرکدام که بیشتر به سلیقه شما نزدیک تر است را بر روی پروفایل خود قرار داده و یا در اینستاگرام استوری کنید.

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر) مدل میوه آرایی شب یلدا عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)مدل های زیبای میوه آرایی شب یلدا عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

مدل تزئین سفره یلداییعکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

مدل های شیک تزئین میوه

عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)مدل های شیک تزئین میوه آرای شب یلدا عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)مدل های شیک تزئین میوه آرای شب یلدا عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)مدل های شیک تزئین میوه آرای شب یلدا عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر) عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر) عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر) عکس سفره شب یلدا برای پروفایل و استوری (تصاویر)

عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی) عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی) عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی) عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی)

پیشینه شب یلدا به دوران باستان باز می گردد اما زمان دقیق آن مشخص نیست. برخی از باستان شناسان قدمت آن را هفت هزار سال می دانند. به سفال های آن زمان اشاره می کنند. این گلدان ها دارای طرح های حیوانی ماه های تقویم ایرانی مانند عقرب هستند. به همین دلیل است که تاریخ‌نگاران و باستان‌شناسان علیرغم کمیاب بودن شب یلدا، تاریخ شب یلدا را هفت هزار سال پیش می‌دانند.

عکس سفره شب یلدا برای استوری و پروفایل (تصاویر سفره یلدایی)

 

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا